lördag 5 april 2008

Jag tänkte mig en vandring.

Jag tänkte mig en vandring, men väderutsikterna är moln och regn och jag vågar mig inte upp i bergen ensam. Det finns på mycket annat som händer, sa damen på turistbyrån. Fast jag vill ju vandra! Barnens blomsterparad om en stund. Jag får väl vara glad åt det!

Uppdatering senare.

Jag gick en tur i gar, det var inte min mening men helt plotsligt tankte jag att den dar lilla stadlevadan kan jag ga. Fram till atta pa kvallen travade jag pa, sedan vagade jag inte mer for det blir morkt fort. Det blev en fin tur.

I dag hade jag tankt ta bussen till Posion och dar ga till ishuset och sedan vandra en fin levada, men jag sag och kande att det var mycket moln over bergen. Darfor gick jag in pa turisbyran och fragade om vadret, jag vill ju inte ga vilse eller riskera livet. Man ska inte vandra ensam, sa damen pa turistbyran, men vad fan ska jag gora? Jag kan ju inte sitta hemma och glo bara for att jag ar ensam?

Men den har gangen insag jag att det var for dimmigt, molnen lag morka runt Funchal. Istallet sag jag pa barnens kaneval och retade mig pa folk som inte tar hansyn. Sedan gick jag till samma teehouse som i gar och fick en fin stund med gott te och brod. Under tiden funderade jag pa hur jag skulle kunna muntra upp mig sjalv och bestamde mig for att eftersom jag inte kunde stada min lilla lagenhet sa fick jag stada mig sjalv. Jag kopte nytt nagellack och en dyr skrubb, nu sitter jag har och ar mjuk och fin. Fast vem bryr sig?

Det ar nog en vissen dag i dag. Jakla vandring, jag mar ju som bast nar jag far vara ute i naturen. Stora semesterorter ar inget for mig. Fast nu ska jag se om jag kan hitta ett shoppingcenter for att kopa nagot litet at Sara och kanske pigga upp mig sjalv.

I dag vill jag garna ha sallskap. Tyvarr godkanner jag inte vem som helst. Ge mig nagon trevlig.

Inga kommentarer: